24.04.2009

Exerciţiu de dicţie

am aflat un exerciţiu interesant pentru dicţie:
@ zi in fiecare dimineata: Trinidad and the big Mississippi and the town Honolulu and the lake Titikaka. The Potokatepete is not in Canada, rather in Mexico, Mexico, Mexico.
Zi din ce in ce mai repede, iar cand ai impresia ca merge bine, ia un creion in gura sau o pietricica si deranjeaza limba cand vrea sa pronunte cuvintele corect. Ai sa vezi rezultatul dupa ceva timp. E uimitor.


Exerciţiul 1
- bra
- bre
- bri
- bro
- bru
- bră
- brî

Exerciţiul 2

Pila-n pungă, punga-n pila, pilălău cu pila lungă pileşte pila pili cu pila lungă pe
dunga pili până când punga-n pilă a pilit pila pilită-n dungă.

Exerciţiul 3
- vra
- vre
- vri
- vro
- vru
- vră
- vrâ

Exerciţiul 4
- jra
- jre
- jri
- jro
- jru
- jră
- jrâ

-

Exerciţiul 5
Capra neagră-n piatră calcă,
Cum o calcă-n patru crapă!
Crapă capul caprii-n patru,
Cum a crăpat piatra-n patru!
Capra neagră calcă-n clinci,
Crapă capu caprii-n cinci
Cum a călcat capra-n clinci.
Capra paşte lângă casă
Capu caprii crape-n şase!
Capra noastra n-are lapte
Crapa-i-ar coarnele-n şapte!
Capra-n piatra a calcat
Piatra-n patru a crapat,
Povestea s-a terminat!

Exercitiul 6
Până când a cărămidărit cărămidarul pe cărămidăriţă, a cărămidărit cărămidăriţa pe cărămidar la fel cum ar fi vrut cărămidarul să cărămidărească pe carămidăriţă-

Exercitiul 7
Cosaşul Saşa când coseşte, cât şase saşi saşul coseşte. Şi-n sus şi-n jos de casa sa, saşul coseşte şi-şi spune sieşi: sunt Saşa Cosaşul care cât şase saşi coseşte şi-n sus şi-n josul casei cât şase case.

Scurte indicaţii:

- exersează fiecare exerciţiu în parte
- repetă fiecare exerciţiu (10-20 de ori)
- trebuie să încerci să-l spui cât mai repede.
- printează exerciţiile pentru a le putea exersa mai uşor
- învaţă-l pe de rost şi rosteşte-l repede fără să-l mai citeşti
- reia exerciţiul după câteva zile

Acest set de exerciţii sunt specifice tehnicilor actoriceşti. Ele au o largă aplicabilitate, fiind utile prezentatorilor TV, oamenilor politici şi de ce nu oamenilor care doresc să-şi imbăntăţească dicţia.

Partea a II-a preluata de pe:
http://www.traininguri.ro

Personal: Eu mi le scot la imprimantă şi le exersez.

7 comentarii:

Danny spunea...

Zi si "inscrierile la raliu", dar repede.

Nenoroshanu spunea...

zi repede
eu pup poala popii
popa pupa poala mea

Simplu spunea...

Mie unu' imi e destul de greu sa fac toate astea ca sunt putin rrit si ma cam incurc...oare m'as repara daca as exersa...sau lasa ca imi place asa.

Cand eram mai mic am vrut sa devin reporter si stiam ca imi vor trebui astfel de lucruri...dar a fost doar o idee.

Lolissima spunea...

credeam k numai io piedr timpul aiurea :)

barto spunea...

ce zici de astea? :)

http://www.sfatulzilei.info/forum/index.php/topic,360.msg1558.html#msg1558

Eros Nicolau spunea...

ce-a fost varza de la punctul 2? LOL
era cam asa:
un pilar cu pila lunga
si-o pilit pila pe dunga
punga pilei, pila-n punga,
pilitor cu pila lunga

si n-ai zis nimic de faimosul "un vultur sta-n pisc cu'n pix in plisc"

Anonim spunea...

Eu am invatat una pe clasa a treia si numai pe aia o stiu: S-a intamplat o intamplare unui tamplar.Un alt tamplar, care din intamplare auzise de intamplarea intamplata tamplarului, s-a dus sa vada ce s-a intamplat tamplarului, si, din intamplare, s-a lovit cu tampla de tampla tamplarului.E usoara , stiu..

* un polonez m-a invatat asta, nu stiu cat e de autentica : polemawemaneminogami.("l" cu o liniuta peste el, cum sa zic ) Suna frumos. De asemenea, usor. Sau mi se pare mie, ca altceva material de dictie n-am avut.Foloseste cu incerdere, pana acuma n-am auzit de niciun caz de "limba in ghips".
cu mana dreapta, FiFi, 15 primaveri.